Yhä useammat ihmiset ovat tosiasiallisesti löytäneet, kuinka musiikki voi auttaa päivittäisen stressin, fyysisten ongelmien, kuten migreenipäänsärkyjen, lievittämisessä sekä ahdistuksen ja masennuksen psykologiset ongelmat. Musiikilla ja myös kuntosalilla on yhteinen sidos, koska ne sammuttavat tai ohjaavat stressi- ja ahdistushormonit, alentavat verenpainetta, yksinkertaisuusstressiä ja ahdistusta, virkistävät ja rauhoittavat meitä sekä parantavat painotustamme. Kun kappaleet ja kunto yhdistyvät, muodostuu vielä vahvempi sidos. Meillä sekä fyysisellä kuntolla että terveydenhuollon asiantuntijoilla on mahdollisuus käyttää tätä musiikki-kunto-linkkiä vedessämme sekä ryhmäliikuntakursseja ja henkilökohtaista harjoittelua sekä hoitoja. Tämä tekee meistä kaikista erityyppisiä asiantuntijoita, ja myös luokan tai istunnon lopputulos on yleinen mieli- / vartalohoito.

Kappaleiden paranemisvoimasta tulee osa lääketieteellistä työkalupakkia, joka auttaa meitä palaamaan terveyteen ja kunto-toimintaamme alkuperäisen terveysongelman tai vamman jälkeen. Musiikki rentouttaa meidät, mikä luo endorfiineja (”todella tuntuu hyvältä” hormonaaliset aineet). Nämä endorfiinit luovat tavan hallita epämukavuutta ja auttavat meitä palaamaan nopeammin terveys- ja kunto-toimintaamme.

Aerobinen harjoitus mainostaa endorfiinien markkinoilletuloa, auttaen mieltä estämään kipusignaaleja. Liikunta voi myös vähentää masennuksen haittavaikutuksia sekä kroonista kipua usein aiheuttavan ahdistuksen; uima tai vesiaerobic lämpimässä uima-altaassa ovat uskomattoman arvokkaita tämän kroonisen kivun hoidossa. Nämä endorfiinit eivät vain auta epämukavuudesta, vaan ne myös auttavat pitämään stressiä ja ahdistusta aiheuttavat hormonaaliset aineet (kuten kortisoli) kurissa. Kun mielemme havaitsee minkäänlaista kehon jännitystä, hypotalamus lähettää signaalin aivolisäkkeelle, joka sitten ilmoittaa lisämunuaisille tuottamaan kortisolia. Jatkamalla hormonijärjestelmän jännitteiden hallintaa joko normaalin harjoituksen avulla ja / tai kiinnittämällä huomiota kappaleisiin, voimme ehkä auttaa estämään rappeuttavia sairauksia, kuten sydänongelmia ja myös syöpää.

Laulut lievittävät kemoterapian jännitystä syöpäsoluilla, joilla on usein stressiä ja ahdistusta, sekä hoidon aikana. PhD Barrie Cassilethin tekemä tutkimus vahvisti, että 69 aikuisesta yksilöstä kappaleterapiaa saaneet ilmoittivat 37 prosenttia vähemmän täydellisestä mielentilahäiriöstä ja 28 prosenttia vähemmän stressistä ja ahdistuksesta kuin useat muut yksilöt.1.

Samoin kuin vesikotit toimivat kipulääkkeinä lievittääkseen liikunnan fyysistä stressiä ja kipua, niin myös musiikki. Musiikilla on positiivinen vaikutus liikuntaan, koska se syrjäyttää ihmiset ponnisteluista, poistaen samalla heidän mielensä paineesta ja myös tuskasta. Tutkijat, kuten tohtori Luis F. Aragòn-Vargas, ovat yhtä mieltä siitä, että musiikin myönteinen vaikutus kestävyyteen ja myös liikuntatehokkuuteen antaa ihmisille mahdollisuuden liikkua paljon pidempään ja entistä voimakkaammin. Mukana on myös se, että musiikki lisää nautintoa – varsinkin kun kyse on musiikista, jonka kaltaista olet. Niille, jotka etsivät ”nivelten helppoa” -harjoittelua, vesiharjoittelu tarjoaa sinulle tämän. Kun kappale integroidaan kappaleisiin, tämäntyyppinen harjoitus tarjoaa sinulle vastarintaharjoituksen etuja, joihin sisältyy kestävyyden kannustin, parempi suorituskyky ja myös tyytyväisyys.

Ymmärrätkö muusikon, joka on lisäksi hyvä ammattiurheilija? Olen nähnyt lukuisia mentorin ja koulutuksen vuosina. Musiikki-instrumentin soittaminen voi hioa tunnistasi, parantaa koordinaatiota ja antaa sinulle entistä tuntevamman ajoituksen. Nämä ovat myös urheiluharjoitteluun tarvittavia aineosia.

2 tutkimusta, joissa kappaleita, hiljaisuutta ja myös staattista ääntä käytettiin ohjauselementeinä, tuotti mielenkiintoisia tuloksia. Yhdessä tutkimuksessa immuunijärjestelmän vahvuus määritettiin verrattuna näihin 3 alkuaineeseen. Ryhmässä, joka paljastui hiljaisuudeksi, heidän kehon immuunijärjestelmänsä eivät osoittaneet mitään toimintaa ja olivat edelleen samassa määrin. Staattiselle melulle perustuvat paljastivat kehon immuunijärjestelmän reaktion vähentyneen, kun taas musiikkia kuunnellut joukkue paljasti immuunijärjestelmän kovuuden lisääntymistä. Käytettäessä näitä samoja kolmea ohjauskerrointa kuntopyöräkokeessa etsittiin kappaleita kiinnittäneiden matkaa 11 prosenttia pidemmälle. Vielä kahdeksan viikon ajan kävellessä tutkimuksessa Ohion osavaltion yliopistossa, jossa hyödynnettiin vakavaan keuhkosairauteen liittyviä aiheita, tulokset paljastivat, että musiikkiin kiinnittäneet kävelivät 21 prosenttia pidemmälle kuin ne, jotka eivät kuuntele musiikkia.

Yksi tekniikka kappaleiden ja fyysisen kunnon integroimiseksi on itse asiassa paljastanut positiivisia käyttäytymismuutoksia, kun niitä käytetään autististen lasten kanssa. Tämän hyödyllisen työkalun uskotaan johtuvan musiikin sanaton ja myös uhkaamaton luonne. Saatat joutua löytämään vain nuoren suositteleman musiikin, ja sen jälkeen sitä voidaan käyttää.


0 kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *