Laulajille on useita käteviä hengitysharjoituksia, jotka poikkesivat itse laulajista.

Seuraava luettelo sisältää joitain tyypillisimmistä menetelmistä, joita vokalistit hyödyntävät hengityksen parantamiseksi. Suuri osa näistä laulajien hengitysstrategioista esitetään täällä puhtaimmassa muodossaan, mutta räätälöityinä tai henkilökohtaisina riippuen laulun laulukyvystä / tasosta sekä valinnoista.

1) Oikea asento

Oikea asento ei ole välttämätöntä vain laulajan äänen kohinan parantamiseksi, mutta se parantaa myös heidän hengityksen tehokkuutta.

Hyvän asennon saaminen luo myös yhden runsaimmista mahdollisista tiloista rintaontelossa, joten keuhkot voivat laajentua täyteen mahdollisuuteensa. Tämä lisätila viittaa siihen, että vokalisti voi pitää nuotteja pidempään.

Se, miten henkilö seisoo laulaessaan, voi vaikuttaa siihen, minkä tyyppinen hengitys on mahdollista. Esimerkiksi syvän hengityksen ottaminen voi olla vaikea seisoessaan ojennettuna.

Parannettu asenne pitää rinnat kuitenkin varmasti korkealla, mikä mahdollistaa siis mukavammat hengitykset kalvosta lauluäänen aikana. Oikea asento auttaa myös sanamuodon lopussa.

Parempi asenne voi laukaista jännitystä ja parantaa myös ilmavirtausta laululaitteilla, mikä antaa laulajille mahdollisuuden muotoilla sanoja myös silloin, kun heidän rintaansa näyttää olevan romahtavan. Tärkeintä on pitää ylävartalo korkealla, antaa rinnalle kasvaa ja hengittää myös hitaasti.

Joten miltä oikea asento näyttää? Tässä muutama vinkki:

Seiso suorassa asennossa ja rentoutuneena.

Jalkojen pitäisi olla olkapäät erillään painoa kallistettaessa hieman eteenpäin.

Olkapäiden täytyy olla takaisin ja työnnetty alas; ei koskaan kasvanut.

Nivelten on oltava monipuolisia. Esimerkiksi sinun on kyettävä taivuttamaan polviaan ja kääntämään päätäsi mukavasti.

Leuasi on maanpinnan vieressä.

Rintakehäsi pidetään nostetussa asennossa.

Tämän asennon tavoitteena on asettaa kehosi mukavaksi ja optimoida myös laulukapasiteettisi. Jos tunnet olevani venytetty kaikenlaisista tekijöistä, et saa jatkaa paikan pitämistä. Esimerkiksi, jos ylävartalosi kipu, käännä hartioita sisäänpäin, jotta ilma kuluu enemmän.

Samoin sinun ei tule yhtä hyökätä takaisin. Edessä tapahtuva liukastelu voi katkaista mahdollisen ilman liikkumisen yläkehällesi ja rajoittaa keuhkojen kykyä laajentua. Upotus voi myös estää kalvon liikkumisen haluamallaan tavalla.

2) Ota hengitys kalvosta

Kun laulavat kouluttajat keskustelevat äänen ylläpitämisestä, he viittaavat yleensä hengitykseen kalvosta.

Kalvo on iso lihasvaippa, joka peittää rinnan kaikkien aikojen alhaisimman jakaa jakaa pohjan johtavan puolen pienentyneistä vartaloelimistä. Kun henkilö “laulaa kalvostaan”, he puristavat sen, minkä ansiosta erityinen hengittää syvästi ja hallitsee tiukemmin ilman virtausta äänikanavien yli.

Kun kalvo tasoittuu, se antaa keuhkoille ylläpitää ominaisuutta.

Tämän jälkeen lisäilma tarjoaa “tukea” lauluäänelle. Tavoitteena on työskennellä koko vartalo, mukaan lukien lihakset kylkiluiden, vatsan alueen ja selän välillä.

Yksi keino parantaa pallean hallintaa on hengityksen ohjaustekniikoiden avulla. Hengitysharjoitukset kehittävät jatkuvaa ilman kiertoa voimalla ja myös voimalla.

Seuraavassa on perushengitysharjoitus vokalisteille:

Seiso oikealla asennolla ja kädellä vatsallasi. Sormesi pitäisi asettaa helposti vatsakytkimen yli. Hengitä syvään ja keskity myös tunteeseen, jossa ilma täyttää itsepäisen vatsasi. Hengitä sitten ilma vähitellen suun läpi.

Toista tämä 10 tai 15 kertaa vapaa-aikana.

Keskity vatsasi liikkumiseen ulospäin eikä ylöspäin. Vältä käyttämästä tarpeettomia lihaksia, kuten hartioita tai rintaa hengityksen helpottamiseksi. Jotkut ihmiset havaitsevat, että on hyödyllistä visualisoida vatsansa, laajentumistaan ​​ja myös kalvoa, joka kutisee keuhkojensa ollessa täynnä ilmaa.

Kummankin tavoite on sama: kehittää kalvon hallintaa ja vahvistaa sitä. Nämä tekniikat on helppo selvittää, samoin kuin ne voidaan tehdä ennen minkä tahansa tyyppisiä äänikaapelin lämmittelyjä.

3) Lämmitä äänikaapelit

Jos olet tosiasiallisesti koskaan ollut juoksijaa tai seurannut olympiareittiä ja -aluetta, tiedät arvon, jonka lenkkeilijät, erityisesti sprinterit, antavat venyttelyyn. Menemällä voimakkaaseen harjoitukseen alustamatta lihasteita, jättää ne alttiiksi vaurioille.

Venytys ei ole yhtä suuri kuin ylimääräinen kuminauha, joka vahingoittaa melkein ensimmäistä kertaa, kun sitä laajennat. Juuri kun joustava nauha on rento, se on varmasti joustava ja kestävä.

Aivan sama käsite auttaa äänenjohtoja. Laulavan johtoharjoituksen suorittaminen lisää lihaksien joustavuutta poistaen samalla ylimääräiset limakalvot ja rajoittaen samalla loukkaantumismahdollisuuksia. Muista, että kurkku on herkkä lihas, joten hoita sitä hyvin.

Laululämmittelyjen tekeminen säännölliseksi osaksi laulamisrutiineja auttaa pitämään äänen kunnossa. Säännöllinen toisto antaa sinulle varmasti kiinteän hengityslihasmassan, jotta voisit laulaa tulevaisuuden menestyksekkäästi (etenkin monimutkaisten korkeiden nuotien kohdalla). Tärkeintä on, että harjoitukset voivat olla yhtä lyhyitä ja yksinkertaisia ​​(tai niin monimutkaisia) kuin sinä haluat.

Jotkut suosituimmista harjoituksista koostuvat harjoituksista ja harjoituksista. Näiden avulla vokalisti voi keskittyä tiettyihin tavoitteisiin, kuten hengitysstrategiaan, äänenlaatuun ja paljon muuta.

Riippumatta siitä, mitä lämmityksiä valitset tehdä, on mielessä useita asioita:

Varmista, että aloitat lempeästi ja vapauta laulujohdot suoraan laululauluun tekniikoilla, kuten humminoilla tai huulipiikkeillä.

Kun olet suorittanut ne, siirry harjoituksiin, jotka auttavat erityisesti harjoittelussa. Se voi tarkoittaa esimerkiksi pidempien harjoittelujen tekemistä hengityksen hallinnan tehostamiseksi.

Viimeiseksi keskitytään kappaleen haastavimpiin näkökohtiin ja siihen, mitä sinun pitäisi tehdä näiden vaikeuksien voittamiseksi. Keskitä aloitteesi näihin teknisiin näkökohtiin, olipa kyse hengityksestä ytimekkäästi tai lepäämällä kieltäsi ilmavirran lisäämiseksi.

Jopa 20 minuuttia lämmitystä päivässä voi maksaa suuria osinkoja.

4) Hyödynnä Hissing-harjoitusta

Vuokausharjoittelu on hieno tapa hidastaa hengitystäsi, joten voit laskea ääntäsi, kun kappale sitä vaatii.

Ehdotus on, että vaaditaan vokalistia keskittymään tukemaan hengitystään häiritsemättä melua. Se osoittaa myös ihmisille, kuinka ilma pääsee tasaisesti.

Voit harhauttaa harjoittelun istuessasi, seisoessasi tai makuulla. Tärkeintä on potkaista takaisin, kun teet sen. Varmista kuten yllä olevassa kalvojen kunnossapidossa, varmista, että kätesi on vatsallasi, jotta voit arvioida ilmanoton ja myös vapautumisen.

Ota asteittain nenän kautta ja lataa myös keuhkosi varmistaaksesi, että tunnet kalvon litistyvän. Kun hengität ulos, hio hampaat yhdessä ja käytä kieltäsi myös ilmavirran hallitsemiseksi. Sinun pitäisi voida kuunnella vähentynyttä, mutta jatkuvaa viseä ääntä proseduurilla.

Harjoituksen tarkoituksena on pidättää jännitteitä täysin täytetyistä ilmakeuhkoista pitäen samalla komento äänesi yli. Voit muuttaa tätä esimerkkiä luomalla korkeamman vinon.

Tämä strategia toimittaa vatsalihaksia ylimääräisesti, kun joudut työntämään ilmaa pienemmällä ulostulolla suussa.

Kun tehdään oikein, sinun pitäisi tuntea tunne itsepäisessä vatsassa.

Tämä tulos on mahalaukun lihaksen sivutuotte, joka pyrkii työntämään ilmaa keuhkoista, kun taas kylkiluusi väliset lihakset yrittävät pitää sitä sisään. Kaikkien tekemäsi melujen on oltava “sssssssssssssssss” toisin kuin “ssssSSSSSssssSSSSSssssss”. jos ylläpidät sitä edes.

Tämä kuuluu suosituimpiin lauluharjoitteluharjoitteluihini, mutta tarkistaa on vielä paljon muuta.

5) Selvitä hengityksen hallinta

Mahdollisuus käynnistää ilmaasi säännellyllä ja katkeamattomalla tavalla kulkee pitkälle kohti lauluesi parantamista. Varmasti on olemassa useita tapoja, joilla laulajat voivat vahingossa heikentää hienoimpia tavoitteitaan hengityksen parantamiseksi.

Tässä on menetelmiä, jotka sinun on estettävä tekemästä ihannetapauksia:

Korostaen laulamaan kovemmin. Sen sijaan, että keskittyisit emotionaalisesti äänen määrään, keskity kalvon säätämiseen. Kireä ääni menettää voiman nopeasti.

Soran tai krokkisten melujen huomioiminen. Jos kuulet tämän tyyppisen ‘tauon’ äänessä, on aika muuttaa strategiaasi. Löydä tasapaino ja ole tietoinen äänen laadusta.

Huutaa melua. Joskus tuntuu siltä, ​​kuin yrittäisimme päästä amfiteatterin taakse pienellä menestyksellä. Hyväksy luonnollinen resonanssisi lunastamalla kalvon hallinta, tukemalla ääntäsi sen sijaan, että yrität heittää sitä.

Yritetään kuulostaa jollekulta toiselta. Trendit toistuvat, ja laulava maailma ei ole poikkeus. Ole itse ja pysy luonnollisen kykysi mukavissa audiossa. Paranna mitä sinulla on, sen sijaan, että yrittäisit muuttaa suoraan joku muu.

6) Housut tekevät siitä täydellisen

Tietenkin, lemmikkikoiran tapainen hieronta ei ehkä näytä luonnollisimmalta kohdalta vokalilaulujen parantamiseksi, mutta se toimii. Niin suuri osa näistä muista harjoituksista, se alkaa kädellä, joka on asetettu suoraan vatsaasi. Varmista, että vatsasi ovat kevyet.

Kun aloitat hieronnan, sinun pitäisi tuntea kalvon työntyvän kättäsi yhtäkkiä.

Sen täytyy tuntua, kuin huokaat lauseen jokaisella housulla, koska ilmassa on laskeva painos. Jokainen ylävartalon lihaksesi on kiinnitettävä, selästäsi vatsasi.

Tässä salainen on se, että hengitys työntää vatsasi, ei vatsalihaksia (pidä mielessä, nämä tekniikat ovat hengityksen hallitsemiseksi, eivät ydinharjoituksia).

Hierontaharjoittelu voidaan räätälöidä niin, että siihen kuuluu myös ääniä. Kun jokainen housu ja vastaava melu vapautetaan, varmista, että ääni alkaa kalvosta, ei kurkusta. Ymmärrät varmasti, että teet tämän harjoituksen oikein, jos tunnet todella kalvon tuottaman voiman.

Älä “säilytä” säiliötä. Laulajat tekevät tämän heti hengittäessään niin syvälle kuin mahdollista valmistautuakseen ilmaisu- tai lauluharjoitteluun. Vaikka saattaa tuntua, että vieläkin enemmän ilmaa on välttämätöntä äänen tukemiseksi, se aiheuttaa yleensä laulajalle loppumisen.

Tämä tekniikka tuottaa kurkunpään alapuolella olevan paineen, jota kutsutaan subglottiseksi stressiksi. Sen sijaan vokalistin on oltava riippuvainen mitatusta ilman vapautumisesta koko lauseen tai harjoituksen ajan.

Anna ilman poistua sen sijaan, että sitä vaaditaan.

Laulaminen lähestyy ilmaa pääsemään pois ilmapalloista. Ihannetapauksessa ilma on päästävä eteenpäin ilmapalloista tasaisen sävelkorkeuden kanssa – vähitellen. Kun sitä siirretään puristimella, ilmapallo kuitenkin antaa epämiellyttävän ja epäsäännöllisen sävyn.

Kuten imee pitää ilmansyötön takaisin, laulajat saattavat pitää takaisin ilmaa keuhkoissaan hengittämisen jälkeen. Tämä toiminta kutistaa kurkkua ja puristaa äänen äänen. Pikemminkin heidän on keskityttävä puhtaan äänen tuottamiseen, joka ylläpitää avointa ja myös potkaistua äänikammiota.


0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *