Laululauluun ei ole paljon asetettuja sääntöjä. Monet laulajat voivat todella tuntea ja kuulla heidän ongelmapaikkansa. “Jos äänesi tuntuu hyvältä ja näyttää hyvältä, se todennäköisesti on erinomaista. Jos se todella tuntuu huonolta ja näyttää hyvältä, jotain on vialla”, toteaa New Yorkin kaupungin The Voice Workshopin johtaja Jeannette LoVetri.

Ääniopettajana yli 35 vuotta, LoVetri tunnistaa vähintään yhden pisteen siitä, miten saada yksi parhaimmista äänistäsi. Samoin kuin työkaluja soittavien muusikoiden, vokalistien on huolehdittava siitä, että heidän menetelmänsä on asianmukainen vammojen estämiseksi. “Jos et voi saada itsesi kuulostamaan hyvältä ja tuntemaan olosi hyväksi, mene apua pätevältä laulajalta tai kouluttajalta”, LoVetri sanoo. “Jos tämä ei auta, ota otolaryngologi tai kurkkututkija ja hanki heti analyysi. Huomiotta jätetyt lauluongelmat voivat johtaa vakaviin ongelmiin tiellä, sekä laulamiseen että kokonaiseen hyvinvointiin.”

Jos olet varma, että äänesi on missä haluat, sen on silti paljon harjoituksia, jotka voit tehdä itse saadaksesi parhaan mahdollisen melun. LoVetri on samaa mieltä laulajien ideoista, jotka koskevat tietyn terveyden ja hyvinvoinnin parantamista ja äänen korotusta sekä joukkoa:

1. Hengitä vapaasti

Jotta hengittäisivät tehokkaasti laulua varten, laulajalla on oltava erinomainen asento. Rintakehikon on oltava avoin, nostettu ja myös vahva, samoin kuin hengityksen on mentävä syvälle oikeaan ylävartaloon keuhkojen räjähtäessä alaspäin ja ulkoisesti. Vatsalihasten on toimittava pitääkseen rinnat nostettuna ja myös avoimina, mutta niitä ei pidä kiinnittää ja myös kova. Niiden tulisi vapautua hiukan eteenpäin ja myös alas koko hengityksen aikana. Hengityksen aikana kylkiluiden tulee säilyttää korotetut ja työllistymismahdollisuudet laulatujen äänien kautta, samalla kun vatsalihakset supistuvat ja nousevat hitaasti liikkuvalla yhdenmukaisella menetelmällä.

2. Pidä hyvä ryhti

Pään pitäisi olla vaakasuorassa, ei ennen vartaloa. Jalat on pidettävä olkapäät toisistaan ​​polvien ollessa auki. Painon tulisi olla hiukan eteenpäin jalkapallojen yli, ja myös selkärangan on oltava pitkään venytetty. Niska on ripustettava. Ylärinnan on pysyttävä nostettuna ja myös avoinna koko ajan, ja sen ei tarvitse kiivetä hengityksen aikana.

3. Liikuta kasvojasi

Kasvosi toimivat parhaiten, kun suu ja leuat voivat avautua ja sulkeutua myös helposti ja vapaasti, kasvojesi lihaskudokset voivat siirtyä liikkumaan ilman jännitteitä, ja silmäsi ovat myös irronneempia kuin elossa.

4. Löysää, yksinkertaisesti tee se

Kurkku ei saa koskaan painaa, kiristää tai tuntea itsensä uupuneeksi tai tukehtua laulaessasi.

5. Harjoittelu on täydellinen

Hyvän laulajan tulee harjoittaa 30–45 minuuttia vähintään 5 kertaa viikossa. Paras tapa pysyä poissa äänen väärinkäytöstä on hankkia lauluoppitunteja sertifioidun kouluttajan kanssa, jolla on menestys ja vankka ymmärrys lauluominaisuudesta sekä terveydestä. Kouluttajan tulee kuulostaa erinomaiselta, kun hän laulaa.

6. Ajoitus on kaikki

Lämmitä jatkuvasti ennen harjoittelua. Jollekin loistavassa laulumuodossa 20 minuuttia riittää. Lämmityksen tulisi koostua erilaisista musiikkimalleista, jotka kattavat koko soittoalueen, lukuisilla vokaalilla ja konsonanteilla, pitkillä ja myös lyhyillä nuotin malleilla, ja myös erilaisilla määrillä.

7. Syö, juo ja ole varovainen

Ei ole kovia ja nopeita säädöksiä siitä, mitä sinun pitäisi tai ei pitäisi syödä juuri ennen tekemistä, mutta on ihanteellista olla kuluttamatta aivan liian paljon, koska täydellinen vatsa varmasti häiritsee hengitystä. Yleensä sinun tulisi pitää vokaalitaitokset hyvin hydratoituneina koko ajan, mikä tarkoittaa alkoholin kulutusta vähintään kuudesta kahdeksaan lasilliseen vettä päivässä. Voisi olla mahdollista korvata yrttitee tai maustetut vedet, mutta soodaa, kahvia ja teetä on rajoitettava, koska niillä voi olla diureettinen vaikutus.

8. Käynnistä moottorit

Laulajien tulee lämmetä tunnin ajan ennen teatteriin tai paikkaan menemistä, ja myös humistella varovasti samalla paikalla, kunnes he menevät vaiheeseen. Lämmittely riippuu siitä, mitä laulat. Lämmitä äänillä, joita laulat varmasti esiintymisessä.

9. Pelaa upeaa

On hyödyllistä laulaa pehmeitä “jäähdyttäviä” OO: ta ja AHS: ää alhaisilla kentillä noin 5 minuutin ajan esityksen jälkeen viileänä.

10. Tartu tähtiin

Jos haluat nostaa ääniympäristöäsi, laula kevyesti, erittäin kevyellä äänellä, jolloin kurkku voi potkaista takaisin ylöspäin samalla kun lisäät varovasti enemmän rasitusta vatsan alueen lihaksille. Jos tämä tehdään perusteellisesti, se auttaa nostamaan laulamisaluetta.

11. Tuo se alas

Jos haluat kehittää vähentynyttä ryhmääsi, rentouta kurkkuasi niin korkealle kuin mahdollista, anna leuan pudota alas ja laula jatkuvia ääniä kuten “ahhh” tai “ohhh” edullisimmissa paikoissa, joita ylläpidät. Älä stressaa vähitellen yritä tehdä niistä äänekkäämpiä painamalla voimakkaammin vatsan lihaskudoksia. Pitkät liukumärjet huulujärjestyksissä tai kielenvärit voivat olla arvokkaita molemmat vaihtelevia. Koska on mahdollista painaa korkeita nuotteja, yksinkertainen laulaminen ilman huolellisuutta ja keskittymistä mukavuuteen olisi huono käsite. Matalat nuotit voidaan nauttia tai työntää, jos ne tehdään virheellisesti, ja se voi aiheuttaa monia muita ongelmia. On parasta tehdä etäisyyden kehittäminen vähitellen, vähän joka kerta.

12. Viritä

Monilla ihmisillä, joilla on vaikeuksia äänenkorkeuden sovittamisessa, on äänikysymyksiin liittyviä hallintakysymyksiä. Laulajat huomaavat virittävän kurkun ja myös suun kaikuvan putkena sävelkorkeudelle, jota laulataan lukuisilla vokaalilla eri määrän asteilla. On erittäin helppoa hallita huonosti kaikkia näitä aineosia, erityisesti etenkin sävelkorkeusalueita, mikä vaikuttaa intonaatioon. Koulutuksen ja myös tekniikan on huolehdittava tästä, ellei asia ole vakava.

13. Tartu suuriin tärinäihin

Vibrato on helposti tasapainotettavan laulujärjestelmän sivuvaikutus, joka ei ole oikeasti rajoitettu eikä löysä. Se esiintyy luonnollisesti noin kahden vuoden lauluharjoituksen jälkeen monilla vokalisteilla, kunhan vokalisti ei vähennä sitä. Jos vibrato on yhtä nopea, suuri tai epätasainen, jokin ei ole tasapainossa laulamisjärjestelmässä. Jotain on yhtä tiukkaa tai myös irrallista ja vibrato heijastaa sitä. Kokenut laululaulutuksen opettajan tulisi kyetä korjaamaan kaikki vibratoosi vaikuttavat lauluongelmat, mutta muutoksen tulisi olla epäsuoraa.

14. Kehitä suhteellinen nousu

Välivälien tunnustaminen on ratkaisevan tärkeää kaikentyyppisille laulajille.


0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *